Merry Christmas, MF boys!

Discussion in 'The Backstage' started by Teryn, Dec 25, 2015.

  1. stax

    stax Well-Known Member VIP Member

    Joined:
    Feb 25, 2009
    Messages:
    1,843
    Likes Received:
    1,905
    Location:
    SoCal
    Coke invented the Santa we all know sometime in the thirties. His image was for marketing!
     
  2. Holme

    Holme Well-Known Member VIP Member

    Joined:
    Apr 27, 2010
    Messages:
    7,768
    Likes Received:
    9,432
    Location:
    England
    Thank You!

    :h5:
     
  3. Söulcaster

    Söulcaster Well-Known Member VIP Member

    Joined:
    Oct 14, 2011
    Messages:
    9,153
    Likes Received:
    8,746
    Location:
    Great Southern Land
    Wait....
    Are you guys telling me Santa isn't real?
    These conspiracy theories are going way too far!

    Hope everyone had a safe and merry Xmas...'
     
  4. dreyn77

    dreyn77 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2012
    Messages:
    12,559
    Likes Received:
    2,859
    well children were super lucky in the 30's if they got a present but they weren't allowed to play with them.
    NO, they had to be kept in the box in prestine condition cause they were too expensive and little children would break the toys.

    some children were given toys that they could play with. the girls got a stick and a rope and the boys were given just a rope.

    in the space of 100 years, how things have changed.
    apparently the dolls made in the 1800's were made from some material I think it was wax, which would just rot/melt. so nothing has lasted so it doesn't exist today.

    so NO WONDER when young people fell in love back in the day the guys gave the women a rope with knots tied in it.
    You'll see the tradition if you look in old books. even with weddings people still talk about 'tieing the knot'.

    A kids toy train was on the TV today and it was made in ~1920. in mint condition (cause no kid was allowed to play with it) it had super fine metal wheels, as thin as a tooth pick.
    it was valued at 20,000 pound.
    $35,000 - $40,000.
     
  5. scat7s

    scat7s New Member VIP Member

    Joined:
    Nov 19, 2010
    Messages:
    13,867
    Likes Received:
    7,291
    merry christmas teryno!
     
  6. Coronado

    Coronado Well-Known Member

    Joined:
    Jan 2, 2013
    Messages:
    4,105
    Likes Received:
    3,565
    Location:
    Dallas
    Your awesome play-by-play of the Ms. Debbie courtship was the best gift I got this year my friend! :wave:
     
  7. Teryn

    Teryn Well-Known Member

    Joined:
    May 17, 2015
    Messages:
    2,512
    Likes Received:
    1,821
    Location:
    Mehhhptown, Missouri
    This! She also KNOWS she's a princess and she has super powers. So is he saying he wants to deprive her of that too? Over. My. Dead. Body. :cool: I'm gonna get that girl a crown.

    But mostly, I was just impressed with her. She understood more, as a 4 year old, about the spirit of Christmas than any adult I ever knew. She knows Santa didn't come down the chimney, she knows her mom and dad got her and her siblings all the gifts... she's not dumb. She's already figured this out. But she knows the symbolism of it. She knows what this Holiday is supposed to be about. It's not about being politically correct, or buying the gifts that help with your bankruptcy claim. It's about giving a feeling. It's a chance to try and help others, when you can. She's even planning on giving all her toys away because she got new ones and she has classmates in Headstart who got nothing for Christmas. The crazy kid! :hmm: she gets it.
     
  8. Teryn

    Teryn Well-Known Member

    Joined:
    May 17, 2015
    Messages:
    2,512
    Likes Received:
    1,821
    Location:
    Mehhhptown, Missouri
    Nah, man... he's totally real :ugh:
     
  9. Holme

    Holme Well-Known Member VIP Member

    Joined:
    Apr 27, 2010
    Messages:
    7,768
    Likes Received:
    9,432
    Location:
    England
    If the idea is an overweight man,with grey hairs,needs a shave & laughs a lot,brings lots of presents in whilst the kids asleep then it's real......

    Or at least in my house!

    :lol::lol::lol:

    :applause:
     
  10. Teryn

    Teryn Well-Known Member

    Joined:
    May 17, 2015
    Messages:
    2,512
    Likes Received:
    1,821
    Location:
    Mehhhptown, Missouri
    That totally works in some households... haha :lol:
     
  11. The Ozzk

    The Ozzk Well-Known Member

    Joined:
    Mar 28, 2011
    Messages:
    6,777
    Likes Received:
    7,075
    Location:
    Calgary, AB
    Merry Christmas!
     
  12. Fiat Lux

    Fiat Lux Well-Known Member

    Joined:
    Nov 16, 2012
    Messages:
    1,066
    Likes Received:
    965
    Location:
    Melbourne, Australia
    :yesway::yesway::yesway::yesway:

    :cheers:
     
  13. The Ozzk

    The Ozzk Well-Known Member

    Joined:
    Mar 28, 2011
    Messages:
    6,777
    Likes Received:
    7,075
    Location:
    Calgary, AB
    That little girl is an old soul...

    God bless her and her wisdom. What a privilege to be in the presence of some one of her magnitude. :)
     
  14. Far Rider

    Far Rider Hendrixian VIP Member

    Joined:
    Apr 11, 2011
    Messages:
    7,102
    Likes Received:
    8,574
    Location:
    Delaware
    Keep it real as long as you can Holme. :wave:
     
  15. Greatwhitenorth

    Greatwhitenorth Well-Known Member

    Joined:
    Jan 2, 2014
    Messages:
    1,062
    Likes Received:
    989
    Location:
    Alberta, Canada
    Merry Christmas to all y'all.
     
  16. Jethro Rocker

    Jethro Rocker Well-Known Member Silver Supporting Member

    Joined:
    Mar 11, 2011
    Messages:
    9,445
    Likes Received:
    13,152
    Location:
    Saskatoon, Canada
    Merry belated Christmas all!! Was gone for a couple days and didn't get to play here!! Hope it was stellar!!
    Teryn , that little girl is awesome!! I wish we could all see tne world that way!!
    cheers
     
  17. Teryn

    Teryn Well-Known Member

    Joined:
    May 17, 2015
    Messages:
    2,512
    Likes Received:
    1,821
    Location:
    Mehhhptown, Missouri
    That's for sure. I'm blessed to be able to be with her as she grows :)
     
  18. Teryn

    Teryn Well-Known Member

    Joined:
    May 17, 2015
    Messages:
    2,512
    Likes Received:
    1,821
    Location:
    Mehhhptown, Missouri
    I'm learning a lot from her :hmm:
     
  19. Jethro Rocker

    Jethro Rocker Well-Known Member Silver Supporting Member

    Joined:
    Mar 11, 2011
    Messages:
    9,445
    Likes Received:
    13,152
    Location:
    Saskatoon, Canada
    A couple scenes from our Christmas.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Teryn

    Teryn Well-Known Member

    Joined:
    May 17, 2015
    Messages:
    2,512
    Likes Received:
    1,821
    Location:
    Mehhhptown, Missouri
    Hmmmmm looks pretty nice... here's a scene from mine:
    [​IMG]
    This bridge is one mile from my house and in case you didn't guess as much, the water should not be that high... :run::run::run: :ugh:
     

Share This Page