Marshall Forum Lick/Riff Library

Discussion in 'The Cellar' started by RazorDave, Sep 8, 2010.

  1. RazorDave

    RazorDave Well-Known Member

    Joined:
    Nov 1, 2009
    Messages:
    1,254
    Likes Received:
    1,192
    Here ya go guys, demonstrate your favorite riffs or licks. Everyone can learn something from the next person!
     
  2. chuckmehh

    chuckmehh Well-Known Member

    Joined:
    Dec 26, 2009
    Messages:
    3,685
    Likes Received:
    1,078
    Location:
    Pittsburgh, PA
    Zakk Wylde style lick:

    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=BMf3giVrkmQ]YouTube - Zakk Wylde lick lesson "Pentatonic Mayhem"[/ame]

    I also remembered Dave saying it'd be cool to "put a face to our names." Well.....here ya go ladies.

    [​IMG]
     
  3. RazorDave

    RazorDave Well-Known Member

    Joined:
    Nov 1, 2009
    Messages:
    1,254
    Likes Received:
    1,192
    Dude, sick demonstration! Great job!
     
  4. chuckmehh

    chuckmehh Well-Known Member

    Joined:
    Dec 26, 2009
    Messages:
    3,685
    Likes Received:
    1,078
    Location:
    Pittsburgh, PA
    Thanks man! Like I mentioned in the video, almost everybody knows the pentatonic scale, but when you "push it to its limits" so to speak, it gets pretty vicious sounding! haha :headbanger:
     
  5. chuckmehh

    chuckmehh Well-Known Member

    Joined:
    Dec 26, 2009
    Messages:
    3,685
    Likes Received:
    1,078
    Location:
    Pittsburgh, PA
    By the way, I'm a journalism major in college and want to work for a guitar magazine someday, hopefully doing stuff just like this, so please critique my teaching style, etc.
     
  6. eljeffebrown

    eljeffebrown New Member

    Joined:
    Mar 10, 2010
    Messages:
    4,404
    Likes Received:
    1,179
    Location:
    Banding, Snorkeling, High Speed Line Skipping, Boo
    Nice way to start things off Hunter! That is EXACTLY, the way it should be done! fantastic job! :applause: I will be learning that riff. thanx!

    EDIT: that fucking face is killing me dude! :lol::lol::lol:
     
  7. chuckmehh

    chuckmehh Well-Known Member

    Joined:
    Dec 26, 2009
    Messages:
    3,685
    Likes Received:
    1,078
    Location:
    Pittsburgh, PA
    hahah Thanks dude! Yeah the lick is pretty cool I think, you can really apply that idea anywhere on the fretboard and it sounds nice which is what I like about it; it's a really versatile lick.

    I thought you'd all like the face too:rock: :lol:
     
  8. IronMaidenNutter

    IronMaidenNutter Well-Known Member

    Joined:
    Jun 29, 2010
    Messages:
    854
    Likes Received:
    443
    Location:
    England
    Fuck my old boots that vids insane mate
     
  9. Heavy Metal

    Heavy Metal Well-Known Member

    Joined:
    Apr 22, 2010
    Messages:
    843
    Likes Received:
    562
    nice demo...
     
  10. chuckmehh

    chuckmehh Well-Known Member

    Joined:
    Dec 26, 2009
    Messages:
    3,685
    Likes Received:
    1,078
    Location:
    Pittsburgh, PA
    Thanks sir! :headbanger: As for your request.....Do you have any butter?

    Heavy-Metal...thanks to you too man! I appreciate it.
     
  11. eljeffebrown

    eljeffebrown New Member

    Joined:
    Mar 10, 2010
    Messages:
    4,404
    Likes Received:
    1,179
    Location:
    Banding, Snorkeling, High Speed Line Skipping, Boo
    I'm gonna try and get to mine tonight. some rhythm stuff. it'll boring I assure you! :lol:
     
  12. chuckmehh

    chuckmehh Well-Known Member

    Joined:
    Dec 26, 2009
    Messages:
    3,685
    Likes Received:
    1,078
    Location:
    Pittsburgh, PA
    Lookin forward to it bro!!!
     
  13. IronMaidenNutter

    IronMaidenNutter Well-Known Member

    Joined:
    Jun 29, 2010
    Messages:
    854
    Likes Received:
    443
    Location:
    England
    Hmmm.... Some sweeps maybe.. A few positions up n down the fret board in 'E'... Some other bluesy metal licks if anyone has any?
     
  14. RazorDave

    RazorDave Well-Known Member

    Joined:
    Nov 1, 2009
    Messages:
    1,254
    Likes Received:
    1,192
    Gonna Put another lick soon. Cheers
     
    Last edited: Sep 11, 2010
  15. IronMaidenNutter

    IronMaidenNutter Well-Known Member

    Joined:
    Jun 29, 2010
    Messages:
    854
    Likes Received:
    443
    Location:
    England
    That's pretty sweet mate, but I'm thinking something that's more advanced? And some full sweeps in the same key in different posistions... If you know what I mean :)
     
  16. RazorDave

    RazorDave Well-Known Member

    Joined:
    Nov 1, 2009
    Messages:
    1,254
    Likes Received:
    1,192
    I gotcha nutter! I just didnt want to go all crazy from the get go! Cheers mate!
     
  17. eljeffebrown

    eljeffebrown New Member

    Joined:
    Mar 10, 2010
    Messages:
    4,404
    Likes Received:
    1,179
    Location:
    Banding, Snorkeling, High Speed Line Skipping, Boo
    Thats perfect for me. I am NOT a lead player at all! I SUCK so any little stuff helps me out. :)
     
  18. carnada

    carnada Well-Known Member

    Joined:
    Dec 13, 2008
    Messages:
    4,769
    Likes Received:
    1,310
    Location:
    22 Acacia Avenue
    I think I can teach you what I think you are looking for. I might be uploading something tomorrow maybe
     
  19. Australian

    Australian Green Beret VIP Member

    Joined:
    Apr 20, 2009
    Messages:
    17,485
    Likes Received:
    9,578
    Thanks RDave for a great thread :jam:
     
  20. chuckmehh

    chuckmehh Well-Known Member

    Joined:
    Dec 26, 2009
    Messages:
    3,685
    Likes Received:
    1,078
    Location:
    Pittsburgh, PA
    Hell yeah man, this is awesome. I think it'd be cool to post video responses of the licks being taught too once you learn em! Maybe not in this thread, start a new one of learned licks? I dunno, just a thought.
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice